10 sätt till total avkoppling

time-to-relax-50519[1]

Du behöver inte alltid ha tid för en massage, så här är en handfull olika sätt att hitta avkoppling där du befinner dig.

Börja planera en semester.
Välj en destination, söka efter tillgängliga hotell, och planera aktiviteter. Du behöver inte ha någon avsikt att genomföra den, men tanken på att planera en semester kommer att ta bort dig från vardaglig stress. Ibland kan den bästa delen av en resa vara att planerar den.

Le.
Även en påtvingad leende kan få dig att känna dig glad och avslappnad. I en studie som genomförts vid University of Kansas , psykologer funnit att när deltagarna ler samtidigt som dom sticker sin hand i en hink med isvatten, var deras hjärtfrekvens chockerande lägre än deltagare som inte ler.

Titta på den här videon.
Forskare vid University of Pennsylvania rapport att titta på fiskar simmar i ett akvarium minskar stress. Men om du inte äger ett akvarium så tillhandahåller vi denna film till dig.

Ta en dusch.
Har du någonsin märkt hur ofta du tänker på slumpmässiga positiva saker i duschen? Det beror på att det är en avkopplande plats där har tid att låta våra sinnen vandra. Om du känner dig stressad, slå på varmvatten och hoppa in.

Vara ensam.
Ensam tid är mycket viktigt. Det ger oss möjlighet att återhämta sig från de många påfrestningar vi upplever dagligen. Det behöver inte pågå i timmar utnyttjande bara 5 minuter ensam kan hjälpa dig att rensa ditt sinne och samla dina tankar.

Ta ett djupt andetag.
långsamma, djupa andetag kan hjälpa till att sänka blodtrycket och minska hjärtfrekvensen. Hur man gör det: andas in långsamt under 4 sekunder, håller andan under 4 sekunder, och sedan andas ut långsamt under 4 sekunder.

Lyssna på den här låten.
Ett band som heter Marconi Union arbetat med ljud terapeuter för att hitta de mest avkopplande ljud och skapa i sin tur skapa den mest avkopplande låten. Låten är bevisat att hjärnaktivitet långsam andning och minska och orsakar många människor att somna. Det är så avkopplande, i själva verket, att de måste varna er att inte lyssna på det när du kör bil.

Tänk en lycklig tanke.
Ge dig själv tid för en kort dagdröm. Bara att tänka på en lycklig tid eller föreställa en lycklig scenario får bort dig från alla stressande situationer. Låt ditt sinne vandra i en minut innan du drar dig tillbaka till verkligheten.

Ät choklad.
Och om du är en av dessa sällsynta människor som inte gillar choklad, så ät något annat du tycker om. Det kanske inte i linje med din strikt diet, men det kommer att göra du känner dig trygg. När allt kommer omkring, är din emotionella välbefinnande det som är viktigast, eller hur?

Ring en vän.
Även handlingen att ringa din bästa väns telefonnummer har visat sig minska stress eftersom du vet att en omtänksam person kommer att vara på den andra änden. Ring bara för att komma ikapp, eller om något särskilt som betonar ut dig, ventilera. Vad är vänner till för?

Share this post